חמוש במשקפיים

חמוש במשקפיים
משקפי המותג PRINCE המשלבים מתכת עם פלסטיק
צילום: איתן טל

עיניים הם האיבר המשמעותי ביותר אליו נודד המבט במפגש עם הזולת: הפתח לנפשו, המפתח לרגשותיו ומחשבותיו, ומשקפי שמש הם הדלת המגיפה את הפתח הזה

סוג של אבסורד. מצד אחד לא מאפשרות גם לעינינו ולא רק לקרני השמש, לחדור בעדן, ומצד שני ממקדות בו את תשומת הלב. שהרי יותר מאיפור, יותר מתסרוקת, יותר מכובע או תכשיט שיער, המשקפיים הם כמעט הדבר הראשון שרואים, בשל מיקומם במרכז הפנים. הם כרטיס ביקור ידוע לטעם האישי, לרמת העדכון האופנתי, אפילו למעמד הסוציו-אקונומי.

הקולקציות החדשות של משקפי שמש המגיעות עכשיו לחנויות, מלמדות דבר נוסף: משקפי השמש הפכו כר נרחב לגימיקים עיצוביים. אם חובת ההוכחה עלי, הנה כמה דוגמאות משכנעות.

משקפי השמש בעלי העדשות הצהובות והמסגרת הדקיקה בעלת 8 הצלעות (אקטגון), מדגימות את ההצלחה כובשת העולם של הכישרונות הישראלים. עיצבה אותם שרון עזרא הצעירה, בוגרת שנקר ותואר שני באקדמיה במילאנו, במסגרת קולקציית קפסולה עבור אתר האופנה האיטלקי LEGALOUTFIT, המשתף פעולה עם מותג האופנה QUATTROCENTO. טווח המחירים שלהם: 499-780 שקלים.

"בעלי העדשות הצהובות והמסגרת הדקיקה". של המעצבת שרון עזרא|צילום: יח"צ
“בעלי העדשות הצהובות והמסגרת הדקיקה”. של המעצבת שרון עזרא|צילום: יח”צ

מותג השעונים השוויצרי “סווטש”, שעבר לתחום משקפי שמש לנשים וגברים, ידוע באהבתו לעיצובים יוצאי דופן.
בקיץ הנוכחי ההפתעה שלו היא הקונספט המודולארי המתואר גם כמשקפיים בהתאמה אישית. שיתוף פעולה עם יצרנית משקפי השמש האיטלקית SAFILO (ספילו). אן שרנסקי, מנהלת מותג “סווטש” בישראל אומרת שהחידוש פונה לדור הצעיר, וכולל 30 דגמים של עדשות עגולות, מרובעות או חתוליות. הטכנולוגיה המודולארית מאפשר לכל עונד/ת ליהנות מזוג משקפיים אחד שאפשר לעצב לבד בכמה גרסאות מתחלפות ובמגוון גדול של צבעים עזים כמו כחול, אדום, ירוק, כתום וורוד, בשילוב נקודות, פסים ומשבצות. “קליפסים” המצורפים לידיות מאפשרים הרכבת מסגרת חדשה על המשקף הקיים. 347-439 שקלים למשקף פלוס קליפס.

משקפי שמש מודולריות של סווטש|צילום: יח"צ
משקפי שמש מודולריות של סווטש|צילום: יח”צ

אירוקה היא רשת המייבאת בלעדית מותגים בינלאומיים רבים, ביניהם פראדה, נינה ריצ’י, מייקל קורס, מאקס מארה וסברובסקי – וגם את קולקציית הביכורים של המעצב המוביל בבית האופנה בוטגנה ונטה ותומס מאייר. משקפי נינה ריצ’י משווקים לראשונה בישראל.

משקפי פראדה באירוקה|צילום: ערן תורג'מן
משקפי פראדה באירוקה|צילום: ערן תורג’מן

לאלה של מייקל קורס יש משקפי שמש בסגנון טייסים עם חריטה על הידיות, שיבוץ אבנים ושילובים מעניינים של אצטט ומתכת.

משקפי השמש של מקס מארה מתכתבים עם אופנת הקיץ בלוק מלחים ובין הדגמים ניתן למצוא מסגרת שחורה מאסיבית, מסגרות בהדפס מנומר ועדשות מוצללות בגוון סגול.

סברובסקי של הקריסטלים, עיצב משקפיים משובצים באבני קריסטל בעבודת יד דקדקנית במסגרות מרובעות, חתוליות, מלבניות, גדולות במיוחד (אובר סייז), כאשר במסגרות האצטט משולבים אלמנטים מזהב או מכסף. אגב את סברובסקי הקים יהודי אוסטרי בשם דניאל סברובסקי בשנת 1895.

המשקפיים של המעצב רוי פייר במותג “רוי פייר ניו יורק” מושפעים משנות השישים, במראה חתולי מלוכסן, בשחור עם נגיעות זהב, מנומר עם פס מוזהב ושחור ההולך ומתבהר לגוון מנומר.

יש גם מסגרות בצבע פודרה, באפור שקוף ובגווני פסטל רכים. רוי פייר מסביר שהעיצוב “החתולי” מדגיש עצמות לחיים ומחמיא לממנה הפנים. במשקפיים שלו יש גשר מתכת המחבר בין העדשות בחלקן העליון. הוא מציע גם משקפי המראות, סימן ההיכר של שנות השמונים, ומשקפי ראיה בסגנון ארטדקו במראה גאומטרי, קוביסטי.

משהו על המחירים: הטווח שלהם באירוקה נע בין 99 ל-2500 שקלים. אלה של רוי פייר עולים 399-599 ₪, של נינה ריצ’י: 1099-1499 ₪, של מייקל קורס: 699-1099, של מקס מארה: 699-799 ושל סברובסקי 1099-1399 ש”ח. על המחירים האלה יש מבצע הנחה עד 24 ביולי של 25% במשקפי שמש וראייה, ו-50% הנחה בקניית זוג שני.

אחד המותגים המקוריים ביותר בתחום המשקפיים, שניתן למצוא ב”ורובל אופטיק בוטיק”, THEO, שנולד לפני כ-20 שנה בבלגיה במטרה מוצהרת ל”שבור” את מוסכמות העיצוב בתחום (מרכיבים את משקפיו מפורסמים כמו אלטון ג’ון, ג’סיקה אלבה, ביל גייטס וספייק לי), מציע מסגרות של גיאומטרית מפוסלת ומתוכשטת, ואפילו קרקסית במחירים גבוהים כצפוי.

הגימיק של מותג המשקפיים סאן לורן, הם משקפי יוניסקס, שנוצרו כהצדעה לזמר לו ריד שהלך לעולמו בשנה שעברה. מאפיינים אותם ניטים ומתכות והטבעה של שם הזמר, LOU, בצד הפנימי של המוטות. מחירם: 2100 שקלים. לסאן לורן יש גם קולקציה בצבעוניות עזה הלקוחה מעולם הגלישה והקיץ עם עדשות מראה, מוזהבות או כסופות כאשר בצד הפנימי של המוט מוטבעת בלייזר המילה SURF. המחיר: 1550 שקלים. המודל הזול ביותר של המותג הזה, קליפורניה, עולה 1400 שקלים.

משקפי יוניסקס של סאן לורן|צילום: אלעד פסח
משקפי יוניסקס של סאן לורן|צילום: אלעד פסח

מבנה ייחודי, אסימטרי, בעבודת יד, יש למשקפי המותג PRINCE המשלבים מתכת עם פלסטיק. צבעי המסגרות: זהב, לבן, אפור בהיר, אדום, מנומר או שילוב של שני צבעים מנוגדים. המחירים: 500-700 שקלים בעיקר בחנויות אופטיקה פרטיות.

משקפי המותג PRINCE המשלבים מתכת עם פלסטיק|צילום: איתן טל
משקפי המותג PRINCE המשלבים מתכת עם פלסטיק|צילום: איתן טל

ואסיים במשקפי השמש של אתר צ’יינה ביי (www.chinabuy.co.il), שהגימיק הכי גדול שלהם הוא מחירם 25-29 שקלים. אבל יש לאתר גם גימיקים נוספים, כמו עדשות שמש שניתן להרכיב או להסיר ממסגרת של משקפי ראייה או מסגרות עם מילים מודפסות עליהן. נחמד.

"כיתובים על המסגרת". צ'יינה-ביי|צילום: יח"צ
“כיתובים על המסגרת”. צ’יינה-ביי|צילום: יח”צ

כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *