בעקבות סקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות, קורא עו"ד אהוד פלג לשיפור המצב
במועצה לצרכנות פרסמו את "מדד ההגינות של רשתות האופנה" ומתברר כי 4 מכל 10 קונים מדווחים על חשיפה לאירועים שנתפסים כלא הוגנים. יתירה מכך, 3 מכל 10 קונים בממוצע תופסים את הרשת כבעלת רמת הגינות בינונית ומטה.
לאור תחושת אי הנוחות מרמת ההגינות במסחר בישראל, כפי שעולה בין היתר מריבוי תלונות על ניצול צרכנים, ובמיוחד לאור חוסר הסימטריה ביחסי צרכן – עוסק, פיתחו המועצה הישראלית לצרכנות ומינהל המחקר והכלכלה במשרד הכלכלה את מדד ההגינות, לצורך שיפור רמת ההגינות בחיי הסחר בישראל.
מטרת המחקר הינה בחינת רמת ההגינות הנתפסת בתחום רשתות האופנה. מדד זה נערך באמצעות סקר טלפוני בקרב 1,010 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, אשר קנו ברשת אופנה במהלך חצי השנה האחרונה. הסקר נערך במהלך דצמבר 2015.
עוד התברר כי יותר נשים (ביחס לגברים) דיווחו שקיבלו יחס הוגן ברמה בינונית ומטה מהרשת בה קנו (30.4% לעומת23.3% גברים). כמו כן, יותר בעלי הכנסה נמוכה (ביחס לבעלי הכנסה גבוהה) דיווחו שקיבלו יחס הוגן ברמה בינונית ומטה מהרשת בה קנו (30.3% בעלי הכנסה נמוכה לעומת 17.6% בעלי הכנסה גבוהה).מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי התנהלות בית-עסק הגורמת בתעלולים שונים לצרכן לקנות את הבגד הלא-מיטבי מבחינתו – מהווה פרקטיקה מסחרית בלתי ראויה. עו"ד פלג מציין כי הבאת הצרכן לחשוב שהבגד שאינו הולם אותו הוא המתאים לו ביותר, אם באמצעות הערמת קשיים על יכולת התרשמותו, ואם באמצעות מחמאות מלאכותיות או דברי חנופה לא מבוססים, היא מניפולציה בלתי הוגנת".