חברת התעופה אל על נכנעה ללחץ הציבורי ולא תכפה עוד על הדיילות נעילת נעליים עם עקבים גבוהים לאורך זמן
כזכור, מיד לאחר שהדיילות החלה במחאה בעזרת הפייסבוק, פנה שר הכלכלה אריה דרעי, לנציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, עו"ד ציונה קניג יאיר. הנציבה מיהרה לשגר מכתב חריף באמצעות עו"ד שירי לב-רן לביא, אל דוד מימון, מנכ"ל אל על. במכתבה נטען כי יש חשש להפליה מגדרית בתנאי העבודה.
בין השאר כתבה הנציבה: "הוראת סעיף 2(א) לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, תשמ"ח-1988, קובעת כי לא יפלה מעביד בין עובדיו מחמת מינם בין היתר בתנאי עבודה. סעיף 2(ב) לחוק קובע כי קביעת תנאים שלא ממין העניין, תחשב כאפליה. דרישת מעסיק, המחייבת עובדות לנעול נעלי עקב במהלך העבודה, מבלי שהדבר מתחייב מאופי או מהות התפקיד (כאמור בסעיף 2 (ג) לחוק), מדגישה תפישה מגדרית שלילית של עובדות החברה. נורמות התנהגות הבנויות על סטריאוטיפים (…) אינן רק בבחינת אפליה בתנאי העבודה של העובדות, אלא משמעותן לקיחת חלק בעיצוב האישה כאובייקט מיני. נורמות מסוג זה מקבעות את המעמד החברתי הנחות של נשים, המשפיע על מעמדן בשוק העבודה וחוזר חלילה. זאת לצד פגיעה פיזית אפשרית הטמונה בנעילת נעלי עקב. כאמור, על פניו, ההנחיה כפי שפורסמה, הינה קביעת תנאי שאינו מן העניין ולפיכך מנוגדת, לכאורה, לחוק".
בתגובה למכתב החריף מיהר אל על לפרסם הודעה שבה נאמר: "דיילות האוויר של אל על תוכלנה מעתה לבחור בין שני סוגים של נעליים ייצוגיות – נעליים אורתופדיות יצוגיות בעלות עקב סטנדרטי המשמשות את דיילות האוויר מזה שנים רבות ונעליים יצוגיות אורתופדיות בעלות עקב בגובה מינימלי. שני סוגי הנעליים יסופקו לדיילות האוויר על ידי אל על. מדובר בנעליים אורתופדיות, אלגנטיות, נוחות, בריאות ובטיחותיות.ההחלטה התקבלה לאחר דיאלוג פורה בין עו"ד ציונה קניג-יאיר, נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, וסמנכ"ל השירות והלקוחות של אל על, גב' יהודית גריסרו".